SAAT/GÜN |
1. GÜN (21 Kasım 2024) |
SAAT/GÜN |
2. GÜN (22 Kasım 2024) |
08:45-09.00 |
ETKİNLİK AÇILIŞI VE TANIŞMA |
08:45-09:00 |
Katılımcıların beklenmesi |
1.Ders
09:00-09:45 |
DERS ADI: Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine İlişkin Genel Kavramlar |
1.Ders
09:00- 09:45 |
DERS ADI: Sağlık Bilimlerinde Proje Türleri I |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Nurten KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Funda ÇİTİL CANBAY |
||
DERS KONUSU: Bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilişkili kavramlar, tarihsel süreçte bilim etiğinin ortaya çıkmasına neden olan önemli olaylar |
DERS KONUSU: Yükseköğretim Kurumlarında Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Etik kavramı -Ahlak kavramı -Etik değerler -Bilimsel araştırma etiğinin tarihçesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - BAP projeleri nedir? -BAP projelerinin kapsamı ve başvuru koşulları -BAP projerinde dikkat edilecek hususlar
|
||
09:45-10:00 |
15 dakika ara |
09:45-10:00 |
15 dakika ara |
2.Ders
10:00 - 10:45 |
DERS ADI: Sağlık Araştırmaları ve Yayınlarında Etik |
2.Ders
10:00 - 10:45 |
DERS ADI: Sağlık Bilimlerinde Proje Türleri II |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Nurten KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ELEMANI: Öğr. Gör. Betül UNCU |
||
DERS KONUSU: Bilimsel araştırmalarda sıklıkla yapılan etik ihlaller ve bu ihlalleri önleme stratejileri |
DERS KONUSU: TÜSEB projeleri |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - Bilimsel araştırmaya ilişkin etik sorunlar - Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışların nedenleri - Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışların önlenmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: - TÜSEB projeleri nedir? - TÜSEB projelerinin kapsamı ve başvuru koşulları - TÜSEB projerinde dikkat edilecek hususlar |
||
10:45-11:00 |
15 dakika ara |
10:45-11:00 |
15 dakika ara |
3.Ders
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Araştırma Yöntemleri I |
3.Ders
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Sağlık Bilimlerinde Proje Türleri III |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Keziban AMANAK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ Dr. Öğr. Üyesi Sevil ÇİÇEK ÖZDEMİR |
||
DERS KONUSU: Araştırmalarda kullanılan Temel kavramlar |
DERS KONUSU:TÜBİTAK projeleri |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Bilimsel araştırmalarda temel kavramlar -Bilim ve Özellikleri -Bilimsel Araştırma ve özellikleri -Araştırma problemi ve hipotez -Araştırma yöntemi ve süreci -Nitel ve Nicel araştırmalar arasındaki farklar |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -TÜBİTAK proje türleri ve özellikleri -TÜBİTAK projelerinde dikkat edilecek hususlar -Bir TÜBİTAK projesi yazılırken panelistlerin dikkat ettiği hususlar: Bir panelistin deneyimleri |
||
11:45-12:00 |
15 dakika ara |
11:45-12:00 |
15 dakika ara |
4.Ders
12:00-12:45 |
DERS ADI: Araştırma Yöntemleri II |
4.Ders
12:00-12:45 |
DERS ADI: Sağlık Bilimlerinde Proje Türleri IV
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Funda ÇİTİL CANBAY |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Sevil ÇİÇEK ÖZDEMİR |
||
DERS KONUSU:Nitel Araştırmalar |
DERS KONUSU: Proje yazarken dikkat edilmesi gereken hususlar
|
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Nitel araştırmalar nedir? -Nitel araştırmaların önemi -Nitel araştırma tasarımı ve çeşitleri -Nitel araştırmalarda tema oluşturma ve raporlama |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Özgün değer nasıl yazılır? -Araştırma yöntemi nasıl yazılır? -İş paketleri ve riskler nasıl yazılır? -Yaygın etki yazılırken dikkat edilmesi gereken hususlar |
||
12:45-14:00 ÖĞLE ARASI |
|||
5.Ders
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Araştırma Yöntemleri III |
5.Ders
14:00 -14:45 |
DERS ADI: İnovatif Düşünme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Neriman GÜDÜCÜ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa NAL |
||
DERS KONUSU: Nicel araştırmalar |
DERS KONUSU: İnovatif düşünme yaklaşımı |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Nicel araştırmanın temel kavramları -Nicel araştırma özellikleri ve türleri -Veri toplama metodolojileri
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -İnovatif yaklaşım nedir? -İnovatif düşünme neden gerekli? -İnovatif düşünmede grup çalışmasının önemi -İnovatif düşünmenin özellikleri
|
||
14:45-15:00 |
15 dakika ara |
|
15 dakika ara |
6.Ders
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Araştırmaların raporlanması I |
6.Ders
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Patent süreçleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selmin Şenol |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hüsniye DİNÇ KAYA |
||
DERS KONUSU: Araştırmaların bilimsel makaleye dönüştürülmesi |
DERS KONUSU:Patent süreçleri hakkında genel bilgiler |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Özet ve Giriş bölümünün yazımı -Metod bölümü yazılırken dikkat edilecek noktalar -Bulguların raporlanması
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Patent nedir? -Patentlenebilirlik kriteleri nedir? -Bir fikri patentlemek neden önemlidir? -Patent özellikleri ve patentin koruma süresi |
||
15:45-16:00 |
15 dakika ara |
15:45-16:00 |
15 dakika ara |
7.Ders
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Araştırmaların raporlanması II |
7.Ders
16:00 -16:45 |
DERS ADI:Faydalı model, Marka ve Tasarım |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selmin Şenol |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuğçe ÇİTİL |
||
DERS KONUSU: Araştırmaların bilimsel makaleye dönüştürülmesi |
DERS KONUSU: Faydalı model, Marka ve Tasarım hakkında genel bilgiler |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Literatür tartışmasının yapılması -Sonuç bölümünün yazılması -Kaynak seçiminde dikkat edilecek noktalar |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Fikri mülkiyet hakları -Yüseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen buluşlarda yasal mevzuatlar ve yükümlülükler -Ulusal ve Uluslararası buluşlarda |
||
16:45-17:00 |
15 dakika ara |
16:45-17:00 |
15 dakika ara |
8.Ders
17:00 -17:45 |
DERS ADI:Proje Yazımı |
8.Ders
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Buluşlarda Fikri Mülkiyet Hakları ve yasal mevzuatlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuğçe ÇİTİL |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuğçe ÇİTİL |
||
DERS KONUSU: Proje ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramlar |
DERS KONUSU: Yükseköğretim kurumlarında yapılan buluşlar |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Proje nedir? -Proje fikri nasıl oluşturulur? -Proje misyonu, amacı, hedefleri, katılımcıları, varsayımları, kısıtları, riskleri |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Fikri mülkiyet hakları -Yüseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen buluşlarda yasal mevzuatlar ve yükümlülükler -Ulusal ve Uluslararası buluşlarda yasal mevzuatlar |
||
17:45-18:00 |
15 dakika ara |
17:45-18:00 |
|
9.Ders 18:00-18:45 |
DERS ADI: Bilimsel literatür tarama |
9.Ders 18:00-18:45 |
DERS ADI: Sağlık Bilimlerinde Patent Deneyimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Gülçin BOZKURT |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Funda ÇİTİL CANBAY |
||
DERS KONUSU: Bilimsel literatürü araştırmalarda kullanma |
DERS KONUSU: Patent Deneyim Süreci |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -Anahtar kelime belirleme -Tarama yapılacak veri tabanları -Literatür taramada dikkat edilecek hususlar
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste patent çalışmaları yapmış sağlık bilimleri alanındaki bir araştırmacının deneyimleri paylaşılacaktır.
|
||
Toplam Ders Sayısı=9 |
Toplam Ders Sayısı=9 |